Novosti / Objavljeno: 5/18/2012

Brittenova opera Silovanje Lukrecija u međunarodnoj koprodukciji kao posljednja premijera sezone

Brittenova opera Silovanje Lukrecija u međunarodnoj koprodukciji kao posljednja premijera sezone

Kao svoju posljednju ovosezonsku premijeru Opera Hrvatskog narodnog kazališta Split će u subotu, 19. svibnja izvesti operu Benjamina Brittena Silovanje Lukrecije. Riječ je o međunarodnoj koprodukciji između HNK Split, Artemus Fundación Madrid i Teatro Verdi Trst.

Kao svoju posljednju ovosezonsku premijeru Opera Hrvatskog narodnog kazališta Split će u subotu, 19. svibnja izvesti operu Benjamina Brittena Silovanje Lukrecije. Riječ je o međunarodnoj koprodukciji između HNK Split, Artemus Fundación Madrid i Teatro Verdi Trst.

Prvom splitskom inscenacijom ovog važnog opernog remek-djela dvadesetog stoljeća ravnat će maestro Robert Homen, redatelj i scenograf je Nenad Glavan, a nastupa međunarodna pjevačka postava. U naslovnoj ulozi vjerne i kreposne Rimljanke Lukrecije nastupit će talijanska sopranistica Sara Galli, a osim nje nastupit će austrijski tenor Alexander Kröner, poljska sopranistica Katarzyna Medlarska, te Carlo Agostino, Marijo Krnić, Zlatko Aurelio Kokeza, Dijana Hilje i Nuria Garcia Arres. Nakon splitske, uslijedit će premijere u Trstu i Madridu. Ovaj značajan međunarodni operni projekt događa se uoči stote obljetnice Brittenova rođenja, kao i ulaska Republike Hrvatske u Europsku uniju, a podupiru ga Ministarstvo vanjskih i europskih poslova RH i Grad Split.

Opera Silovanje Lukrecije je uzbudljiva i dramatična priča o zanosnoj Rimljanki Lukreciji koju je silovao etrurski princ Tarkvinije, a što je Rimljane potaklo na pobunu protiv etrurske monarhije te dovelo do stvaranja Rimske republike. Njezino silovano tijelo biva izloženo kao poticaj na vojni puč i uspostavu republike koja će u svojoj ranoj fazi ustoličiti i vlast diktatora. Intimna tragedija u povijesnom kolopletu tako je, u šekspirijanskoj maniri, brutalno iskorištena kao politička zavjerenička vratolomija. Lukrecija nije samo žrtva. Njezino samoubojstvu nije čin očajničkog razrješenja zbog obeščašćenja. Ona je duboko uronjena u društvenu zbilju i tu leži obrana njezinog integriteta - probola se jer je svjesna da samo mrtva može biti podignuta do revolucionarnog znaka te kao tijelo-simbol promijeniti poredak stvari. Tragedija je veća jer je promjena bila tranzitorna, zavjerenik će uskoro pripremiti diktaturu.

Glazbu izvodi komorni orkestar od 14 članova. Premijerna izvedba 19. svibnja započet će u 20:30, a reprizne su na programu 20, 23. i 24. svibnja, sve s početkom u 20 sati.